Vieri Divani - meble nowoczesne

Vieri Divani » Blog » Od wizji do realizacji, czyli jak mądrze projektować meble…

06 Cze

2016

Od wizji do realizacji, czyli jak mądrze projektować meble…

Dodane przez: Dorota Gruca | Kategoria:

To co wyróżnia nas jako producenta to fakt, iż robimy meble według indywidualnych rozwiązań, według tzw. projektu. Co to oznacza? Zależy jaki rodzaj mebli mamy na myśli – w meblach wypoczynkowych skupiamy się na różnych rozwiązaniach bazując na bryłach sof i narożników, które posiadamy w ofercie. Większe możliwości zaczynają się pojawiać w przypadku mebli sypialnianych i salonowych.

Tu jednak musimy być bardzo ostrożni. Dlaczego? Zasadniczo z jednego powodu – bo papier/ program graficzny wszystko przyjmie i teoretycznie na wszystko pozwoli, a praktyka pokazuje, że w momencie wykonania zaczynają się „schody”. Wynika to z wielu kwestii – wyobraźnia ludzka może zdziałać wiele. Od projektu do realizacji jest jeszcze daleka droga. Niejednokrotnie spotykamy się z pomysłami łączenia różnych elementów podpatrzonych w jakichś innych meblach podejrzanych w internecie, przeróżnych kombinacji wymiarowych, czy rozwiązań wymyślonych zupełnie indywidualnie. Czasem w trakcie rysowania mebla można pewne problematyczne kwestie wychwycić i zareagować już na tym etapie, jednakże niejednokrotnie jest tak, że to dopiero w czasie produkcji można zauważyć różne, nazwijmy to „błędy w sztuce”. Bo stolarz nie zawsze jest w stanie przenieść pewne rzeczy z papieru na realny mebel. Sytuacje, z jakimi często się spotykamy w codziennej pracy często pokazują, że należy wziąć pod uwagę kilka rozwiązań i jak najdokładniej precyzować swoje oczekiwania względem wyglądu mebla. Czasem wystarczy małe niedomówienie – Klient wyobraża sobie pewne rozwiązanie inaczej niż sprzedawca pomimo przekazania tego w czasie planowania mebla. Bez tego zrozumienia, właściwego przekazu czasem mogą wyjść nieporozumienia – bo sprzedawca niby zrozumiał Klienta, a okazało się, że chodziło o „trochę” inne wykonanie. I tu pojawia się problem, bo nie zawsze da się dany mebel przerobić…

Ty, Doradco Klienta, zadaj jak najwięcej pytań – taka Twoja rola by Klienta naprowadzić, podpowiedzieć, zaproponować, pomóc. W końcu nie jesteś zwykłym sprzedawcą od podawania gotowego produktu zza lady. Ty szanowny Kliencie przekaż jak najwięcej szczegółów i swoich oczekiwań byśmy mogli jak najlepiej sprostać Twoim potrzebom, rozwiać wątpliwości, a nawet jeżeli w trakcie realizacji projektu zadzwonimy z informacją, że czegoś nie damy rady wykonać lub zaproponujemy inne rozwiązanie wykaż zrozumienie. Jeśli dzwonimy to po to, by znaleźć wspólne wyjście z kłopotliwej sytuacji.

Bo najlepszym komplementem dla naszej firmy jest zadowolony i usatysfakcjonowany Klient 🙂